21 december 2019

Kerstviering KBO 2019

Vierlingsbeek/Groeningen 17 december 2019

In een mooie sfeervolle zaal in Concordia kwamen rond tien voor een de eerste gasten al binnen voor de jaarlijkse kerstmiddag.  Uiteindelijk was de zaal gevuld met bijna 170 leden van de KBO Vierlingsbeek/Groeningen.

De voorzitter Jan Spee opende met mooie woorden en een toepasselijk gedicht de middag, waarna het gelegenheidsorkest de stemming er in bracht met mooie kerstnummers.

Speciaal voor deze middag hadden de muzikanten Ingrid van Bommel, zang/piano, Maartje Euwens, zang, Willem Striekwold, gitaar/zang, Jessie Willems, viool en Willy van den Bogaard, gitaar/zang enkele mooie, toepasselijke kerstnummers ingestudeerd.

Na een korte pauze, was het weer aan het orkest om de kerstsfeer er nog meer in te brengen.

Hierna werden door de vrijwilligers van de vrouwenorganisatie de voorgerechten naar binnen gebracht, wat bij iedereen in de smaak viel.

Na het voorgerecht nam de voorzitter het woord en werd de kampioen van de onderlinge jeux de boules wedstrijd in het zonnetje gezet. Door de slechte weersomstandigheden werd deze competitie volledig binnen gehouden, waarbij uiteindelijk Ben Willems als trotse winnaar naar voren kwam. Uit handen van de organisatie ontving de daarbij behorende wisselbeker en een beker ter herinnering aan dit kampioenschap.

Na de heerlijke soep met stokbrood, volgde het hoofdmenu, bestaande uit drie soorten vlees, verschillende soorten groenten, frites, gebakken aardappelen. Iedereen liet het zich heerlijk smaken en voor iedereen was er ruim voldoende!

Hierna werd er tijd gemaakt voor de jaarlijkse loterij, waarbij wel een 40 prijzen werden verdeeld onder de gelukkige winnaars

Door de vrijwilligers werden hierna het nagerecht geserveerd, waarbij ook weer de keuze was uit drie soorten heerlijke puddingen.

Uiteraard werden de vrijwilligers van de vrouwenorganisatie niet vergeten en kregen van het bestuur van de KBO een mooie kerstattentie aangeboden.

Na een bedankje door de voorzitter aan iedereen die deze middag met hun bijdrage hadden verzorgd, werd deze middag afgesloten. Hierna verlieten alle deelnemers met een tevreden en vol gevoel de zaal en kon iedereen terugzien op een mooie verzorgde middag.

Voor meer foto’s zie het menu “Meer Foto’s“.