25 december 2022

Kerstviering 17 december 2022

Geslaagde en sfeervolle kerstviering KBO

Na enkele jaren afgelasting door het Coronavirus kon er dit jaar toch weer voorzichtig worden nagedacht over het organiseren van de kerstmiddag voor de leden van

KBO Vierlingsbeek/Groeningen.

De draaiboeken werden tevoorschijn gehaald, maar plotseling stond wij als bestuur toch voor enkele moeilijke vragen,  maar ook mogelijke oplossingen.

De locatie? Waar kunnen we dit in Vierlingsbeek en omgeving nog ergens organiseren?

Verschillende opties werden  bekeken, maar telkens liepen we tegen wat problemen op.

Uiteindelijk viel de keuze, om de kerstviering te organiseren, op gemeenschapshuis  Joffershof.

Dit zou op deze locatie moeten gaan lukken en we konden hier een maximum van 130 tot 140 leden ontvangen.

De zaal werd omgetoverd tot een mooie kers accommodatie. Op zaterdag 17 december waren de ruim 110 gasten vanaf 10.30 uur welkom.

Nadat iedereen zijn plekje had ingenomen, opende onze voorzitter Geert de Groot deze middag, waarna hij het woord gaf aan onze nieuwe pastoor Hermans, die van deze gelegenheid gebruik maakte om zich voor te stellen. Na zijn mooie woorden was het tijd voor muziek en de eerste gang van het kerstdiner.

De muziek op deze middag werd verzorgd door de Brabantse troubadour Gerard  van Kol. Hij wist met zijn verhalen en liedjes iedereen in de juiste kerststemming te brengen.

Na de eerste gang werd de kampioen van het onderlinge Jeu de boules toernooi gehuldigd en Rini Peters mocht dit jaar de kampioens- en wisselbeker in ontvangst nemen.

Hierna werd het diner vervolgd met een heerlijke soep en tussendoor was er ruimte om lootjes te kopen voor de loterij. Hierna volgde het hoofdgerecht, met voor iedereen wel wat lekkers.

Her diner werd afgesloten met twee heerlijke soorten pudding en de loterij waarbij verschillende mooie prijzen waren te winnen.

Tijdens deze middag konden we weer rekenen op de hulp van de vrijwilligers van Joffershof . Zij werden daarvoor met een luid applaus bedankt door de aanwezige KBO-leden.

Al met al kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde middag en waren de reacties van onze  gasten  vol lof.

Wij wensen iedereen fijne kerstdagen en een prachtig 2023.