16 juni 2022

Badminton voor ouderen

Badminton voor ouderenBewegen is goed voor iedereen, maar zeker ook voor ouderen heel belangrijk.

Dat hebben ze bij de badmintonclub in Boxmeer heel goed begrepen. Sinds een aantal jaren is er bij die club een speciaal blok voor ouderen: op de woensdagmiddag van 17:00 tot 18:30 in de sporthal te Boxmeer. Onder deskundige leiding van Ruud Hoogenboom worden de spelregels uitgelegd, bepaalde technieken geoefend, en indelingen gemaakt voor wedstrijdjes. Het spel niveau is voor iedereen goed te behappen en er wordt rekening gehouden met elkaars (on)mogelijkheden. Ofschoon er door sommigen fanatiek gespeeld wordt, staat de gezelligheid toch vooral voorop. De leeftijd van de spelers loopt sterk uiteen: de jongste is 56 en de oudste 83, maar er was ook al eens een 90-jarige die aardig kon meppen ! Door natuurlijk verloop is er nu ruimte gekomen voor nieuwe leden, die van harte welkom zijn. Neem gerust eens contact op of kom het eens vrijblijvend uitproberen. Men kan tijdens de speeltijden gerust onaangekondigd binnenlopen en meespelen; rackets en shuttles zijn beschikbaar. Op de website van de club ( https://www.bbchoogskoor.nl ) staat een filmpje waar te zien is hoe het er aan toegaat. Ga op de website naar 55Plus, en klik op het promotiefilmpje. Toch nog twijfel of vragen ? Nadere inlichtingen kunnen ingewonnen worden bij Ruud Hoogenboom, per mail (ruudhoogenboom38@gmail.com) of telefoon (06-19208589).