18 september 2019

Wandelvoetbal Escharen

WEDEROM PRIJS VOOR WANDELVOETBALLERS.

Op dinsdag 17 september heeft Wandelvoetbal Vierlingsbeek meegedaan aan het Estria Walking Football toernooi. Onder een flets zonnetje speelden 18 teams met 5 personen op 4 veldjes met een andere opzet van het toernooi. Winnaars waren er op dit toernooi alleen op sportief gebied. Ieder team begon aan een wedstrijd met 10 punten en de scheidsrechter trok daar punten vanaf bij onsportief gedrag, commentaar op de leiding, te vaak hardlopen enzovoorts. Uitslagen en standen werden niet bijgehouden en de toernooiwinnaar was het team met de meeste sportiviteitspunten. Op het toernooi werd hierdoor meer ontspannen gevoetbald en was voor iedereen veel leuker. Een en ander ging echter niet ten koste van de strijdlust op het toernooi. Voetballers willen altijd winnen, dat geldt ook voor wandelvoetballers van boven de zestig jaar!
Het winnende team wachtte na afloop een 15 kilogram zware wisseltrofee. Deze zeldzame trofee werd voor het eerst gebruikt in 1912 bij de allereerste wedstrijd van het Russisch elftal. De winnaar van deze trofee werd het team van VVV-Venlo. Met slechts één punt minder belandde Wandelvoetbal Vierlingsbeek op de tweede plaats. Een mooie gesigneerde voetbal werd als prijs mee naar huis genomen. Wandelvoetbal Vierlingsbeek kon terugkijken op een zeer geslaagd en goed georganiseerd toernooi met goede uitslagen. Maar vooral werd genoten van en met elkaar lekker een potje voetballen met fair play als basis.